Gejsze

Hanamikoji

łączna ocena Agnieszki i Bartka: AB 6.5
Gejsze

Gra planszowa Gejsze:

Minimum zasad, maksimum strategii! Ta gra cię zaskoczy! Masz do wykonania tylko 4 działania. Od kolejności, w jakiej je wykonasz, zależy twój sukces! Celem gry jest zdobycie przychylności gejsz. Każda gejsza oczekuje innego podarunku. Jedna pasjonuje się muzyką, inna zbiera wachlarze, a kolejna zgłębia mądre księgi. Przychylność gejszy zdobędzie ten gracz, który podaruje jej właściwe prezenty.

Każdy gracz posiada 4 znaczniki przedstawiające 4 działania możliwe do wykonania podczas gry. Gracz sam decyduje, w jakiej kolejności je wykona, ale musi pamiętać, że każde działanie może wykonać tylko raz! W trakcie gry gracze wręczają gejszom odpowiednie podarunki. Na koniec gry sprawdzamy, którym spośród siedmiu gejsz gracze podarowali prezenty. Przychylność gejszy zdobywa ten, kto podarował jej więcej prezentów. Wygra gracz, który zdobędzie przychylność czterech gejsz.

  • Co myśli Agnieszka:
    OK - przeciętniak bez emocji, jest dużo lepszych (6 / 10)

Przygotowanie
Przygotowanie trwa mniej niż kilka minut. Między graczami rozkładamy karty gejsz wg rosnącej wartości na kartach, a na nich kładziemy żetony przychylności. Każdy gracz otrzymuje 4 znaczniki akcji oraz 6 kart prezentów z potasowanej talii. Do każdej gejszy jest tyle kart prezentów, jaka wartość widnieje na karcie gejszy, a rozpoznać je można po kolorach i elementach wyróżnionych (np.: gejsza zielona nalewa herbatę, a na karcie prezentów będzie dzbanek do herbaty).

Gra
Gracz w swojej turze wykonuje jedną z akcji ze znacznika. Gracze mają takie same znaczniki i każdy z nich może być wykorzystany tylko raz. Akcje to: sekret – wybieram jedną kartę z ręki i kładę ją zakrytą przy wybranej gejszy (nawet, jeśli ten prezent nie pasuje do gejszy), eliminacja – odrzucam na bok dwie karty z ręki, kompromis – wykładam trzy karty prezentów, z których przeciwnik wybiera jedną i kładzie ją przy odpowiedniej gejszy, a pozostałe dwie karty z prezentami zostają dla mnie, podwójny podarunek – wykładam cztery karty z prezentami podzielone na dwie grupy, a przeciwnik wybiera jedną z grup, druga grupa pozostaje dla mnie. To powoduje, że nie zawsze mamy do wyboru najlepszą dla nas opcję, ponieważ, np.: wykorzystaliśmy potrzebną nam akcję już wcześniej, albo karty, które mamy na ręku nie gwarantują nam dużych korzyści bez względu na to, którą akcję wykonamy. Po zagraniu akcji dobieramy jedną kartę ze stosu. Po wykonaniu 4 akcji przez każdego z graczy sprawdzamy, kto ma więcej prezentów przy każdej gejszy i przesuwamy żeton przychylności w kierunku gracza z większą liczbą prezentów. Jeżeli w akcji Sekret położyliśmy kartę z niepasującym prezentem, to nie będzie się on liczył. Rundę wygrywa osoba, która albo uzyskała przychylność 4 gejsz, albo zdobyła przychylność gejsz o sumie wartości płytek 11 lub więcej. Teoretycznie może być remis, tzn. jeden gracz uzyskał przychylność gejsz z tabliczek o wartościach 2, 2, 2, 3 (4 gejsze), a drugi gejsz z tabliczek 3, 4, 5 (suma 12). Gra z łatwymi zasadami, ale jednocześnie z ograniczonymi możliwościami dedykowanymi konkretnymi akcjami, jakie możemy wykonać.

  • Co myśli Bartek:
    niech zostanie w kolekcji, można co jakiś czas zagrać (7 / 10)

Przygotowanie
Gejsze to mała gra, w której dość duży nacisk położono na grafiki. Jest siedem kafelków gejsz, z których każda ma inny atrybut (wachlarz, parasol, czajniczek). Ponieważ za bardzo ich nie rozróżniałem (a rozróżnienie jest ważne), wolałem bazować na kolorach kafelków. Oprócz rozłożenia kafelków, należy jeszcze przetasować karty prezentów i jeden z nich odrzucić. I to w sumie wszystko. Są co prawda cztery kafelki akcji, ale my spokojnie już w drugiej rozgrywce graliśmy bez ich stosowania.

Gra
Co można powiedzieć o dwuosobowej grze, w której są tylko cztery ruchy każdego gracza? Że ich wybór wymaga przemyślenia. Strategią jest chyba zostawienie sobie najlepszych ruchów na koniec gry. Trzeba też przeliczać punkty przyznawane przez gejsze oraz uwzględniać fakt, że prezentów dla gejszy jest tyle, ile gejsza ma punktów. Rzeczy do uwzględnienia jest tyle, że czasami pojawiał się spory downtime w oczekiwaniu na wykonanie ruchu. Mimo że instrukcja sugeruje kilka rund, my zwykle kończyliśmy grę po jednej. Gra bardzo pozytywna, ale jest szybka i nieco za mało wciąga - stąd taka punktacja.

Recenzja gry Gejsze:

Awatar youtubera: Amator Planszówek

Amator Planszówek

Awatar youtubera: Amator Planszówek

Amator Planszówek

Awatar youtubera: Around the Board PL

Around the Board PL

Awatar youtubera: Bułka i Masełko

Bułka i Masełko

Awatar youtubera: Gambit TV

Gambit TV

Awatar youtubera: Grajdołek TV

Grajdołek TV

Awatar youtubera: Granie w chmurach

Granie w chmurach

Awatar youtubera: HUMIGraj

HUMIGraj

Awatar youtubera: HUMIGraj

HUMIGraj

Awatar youtubera: Lets Play a Game

Lets Play a Game

Awatar youtubera: Młody Giercownik

Młody Giercownik

Awatar youtubera: Młody Giercownik

Młody Giercownik

Awatar youtubera: Ogrywamy

Ogrywamy

Awatar youtubera: Planszolandia

Planszolandia

Awatar youtubera: Wojennik TV

Wojennik TV

Awatar youtubera: Wojennik TV

Wojennik TV

Co warto wiedzieć?

Gejsze
PLANSZEO:
Ocena: 7.8 / 10
Hanamikoji
BGG:
Ocena: 7.46 / 10
Hanamikoji
Trudność:
od 10 lat
bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

zależna językowo
bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

BGG: 1.68 / 5
Instrukcja:
Gejsze
przyjazna do czytania
Cena:
cena: 32 - 65 zł
bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

trend średniej ceny:
wartość przed premierą dotyczy przedsprzedaży
Co myślisz?
przesuń suwakiem
klimat: 6 (0 ocen)
losowość: 6 (0 ocen)
emocje: 6 (0 ocen)
Wydanie:
autorzy: Kota Nakayama (中山 宏太)
bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

rok wydania: 2013
bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

wydano w Polsce: 2017-05-31
bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

wydawnictwo: Nasza Księgarnia
bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

Graczy:
2 (rekomendowane)
bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

tylko we dwoje
Czas gry:
do 15 minut
bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

Tematyka:
  • historia: orient / wschód
    bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

Rodzaj:
A: ameri, B: bitewne, E: euro, F: fabularne, T: towarzyskie, W: wiedza/opinie
  • E | gromadzenie punktów / ekonomiczne
    bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

Elementy:
  • karty
    bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

  • żetony / sztony
    bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

Mechaniki:
  • zarządzanie ręką
    hand management
    bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

Mechanizmy:
  • krótka kołderka / ograniczony wybór akcji
    bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

  • walka na karty
    card play conflict resolution
    bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

  • korzyść z działania dla przeciwnika
    bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

  • tylko we dwoje
    bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

  • gra na czas / kto pierwszy
    bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

Tryb:
  • rywalizacja
    bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

kategorie jasnoszare są przypisane automatycznie na podstawie BGG
Kategorie:
    PLANSZEO: Draft elementów, Gra karciana, Kontrola obszarów, Zarządzanie ręką kart, Gry komputerowe, Historia, Średniowiecze,
    BGG: Area Majority / Influence, Force Commitment, Hand Management, I Cut, You Choose, Open Drafting, Race, Card Game, Medieval, Family Games, Card Games: Lane Battler, Card Games: Outplay, Characters: Hello Kitty, Cities: Kyoto (Japan), Containers: Magnetic Flip Box, Country: Japan, Crowdfunding: Kickstarter, Digital Implementations: Board Game Arena, Game: Hanamikoji, Misc: LongPack Games, Players: Two-Player Only Games, Series: Mini Games (IELLO), Series: Two-player games (Kosmos), Theme: Geisha,
Gry z grupy:
dzięki Gry Planszowe
  • 7 Cudów Świata: Pojedynek
    we dwoje: karty
  • Splendor: Pojedynek
    we dwoje: karty
  • Spicy
    karcianki: pozbądź się elementów
  • Wirus
    karcianki: pozbądź się elementów
  • 6. Bierze
    karcianki: pozbądź się elementów
  • Uno
    karcianki: pozbądź się elementów
  • Spór o Bór
    we dwoje: karty
  • Sen
    karcianki: pozbądź się elementów
  • Jaipur
    we dwoje: karty
  • Radlands
    we dwoje: karty
  • Terrors of London
    we dwoje: karty
  • Star Wars: The Deckbuilding Game
    we dwoje: karty
  • Kruki
    we dwoje: karty
  • Scout
    karcianki: pozbądź się elementów
  • Dobble
    karcianki: pozbądź się elementów
  • Android: Netrunner
    we dwoje: karty
  • Mindbug
    we dwoje: karty
Ankiety:
  • we dwoje: karty
    https://www.facebook.com/groups/grupagryplanszowe/permalink/9064012403659231
  • karcianki: pozbądź się elementów
    https://www.facebook.com/groups/grupagryplanszowe/permalink/9121121084615029
  • area control: karty
    https://www.facebook.com/groups/grupagryplanszowe/permalink/8273814032679076
Wymiary:
wielkość pudełka: mini
bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

wymiary: 13.5 x 13.4 x 4.4 cm
bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

waga: 0.16 kg
bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

koszulki:
bzdura? kliknijPrzycisk do zgłoszenia błędu w tej kategorii

63 x 88 mm

Mogą się spodobać:

Hanabi

AB 6.5 Hanabi

Zobacz
Wirus

AB 6.5 Wirus

Zobacz
Kruki

AB 7.5 Kruki

Zobacz
O mój zboże!

AB 0.0 O mój zboże!

Zobacz
Red7

AB 9.0 Red7

Zobacz

© 2024-2025 jakaplanszowka.pl | Szablon graficzny: W3layouts