Mojo

Mojo

łączna ocena Agnieszki i Bartka: AB 6.0
Mojo

Mojo to dynamiczna gra karciana, w której celem gracza jest osiągnięcie jak najniższego wyniku. To na pozór proste zadanie wymaga jednak odrobiny strategii – nie obędzie się bez decydowania, czy pozbędziesz się kart o najwyższych wartościach, czy może spróbujesz ograniczyć karty w ręce do jednego koloru. Głównym bohaterem rozgrywki jest karta Mojo, a pod koniec dosięga Was jej efekt, który zmienia reguły postępowania - bo Mojo to nie tylko karta. To stan umysłu, łut szczęścia i ogrom nadziei na wygraną… która niestety może nie nastąpić.

  • Co myśli Bartek:
    OK - przeciętniak bez emocji, jest dużo lepszych (6 / 10)

Przygotowanie
Gry nie trzeba przygotowywać, jedynie od stosu kart z wartościami oddzielić kartę Mojo, a następnie rozdać każdemu graczowi po osiem kart. Jakość i wykonanie graficzne poprawne, bez szaleństw. Na plus niewielki format pudełka. Na minus natomiast pokomplikowanie zasad w instrukcji (przekombinowane są zasady, a nie czytelność instrukcji, natomiast jest ich na tyle niewiele, że można zapamiętać o co chodzi).

Gra
Mojo to jedna z łatwiejszych karcianek w stylu "pozbądź się kart" z ręki. Gracze wykładają karty coraz niższe, gdy wyłożą wyższą to muszą dobrać kolejną ze stosu, gdy wyłożą taką samą to muszą wykonać kolejną kolejkę. I tu jest prosto. Dopiero gry któremuś z graczy zostają trzy karty to... wykłada je przed siebie i w swojej rundzie odsłania kolejną. Nie do końca rozumiem po co, oprócz tego że to jest licznik końca gry. Dodatkowo gracz który pierwszy wyłożył karty dostaje kartę Mojo, która daje mu albo zero punktów (gdy ma najmniejszy wynik w rundzie) albo +10 do wyniku (gdy ktoś inny ma mniej). Tak samo karty w tym samym kolorze są punktowane tylko za jedną kartę (najwyższą). Powoduje to możliwości stosowania strategii i podejmowania ryzyka: czy już kończymy czy lepiej dobrać kolejną kartę ze stosu. Natomiast sama gra jest niestety monotonna (wyłóż kartę, dobierz kartę - albo i nie) i nieco się dłuży, stąd bardziej podoba mi się np. Zero.

Jak graliśmy:

Youturecenzje gier:

Co warto wiedzieć?

Mojo
BGG:
Ocena: 5.8 / 10
Mojo
Trudność:
od 8 lat
bzdura? kliknij

praktycznie niezależna językowo
bzdura? kliknij

przyjazna dla dzieci
bzdura? kliknij

BGG: 1 / 5
Cena:
cena: ok. 40-80 zł #
bzdura? kliknij

trend:
Co myślisz?
przesuń suwakiem
klimat: 1 (1 ocen)
losowość: 5 (1 ocen)
emocje: 4 (1 ocen)
Wydanie:
autorzy: Antoni Guillen
bzdura? kliknij

rok wydania: 2023
bzdura? kliknij

wydano w Polsce: 2024-11-30
bzdura? kliknij

wydawnictwo: Trefl
bzdura? kliknij

Graczy:
3
bzdura? kliknij

4
bzdura? kliknij

5
bzdura? kliknij

6+
bzdura? kliknij

Czas gry:
do 30 minut
bzdura? kliknij

kategorie jasnoszare do czasu weryfikacji są przypisane automatycznie na podstawie BGG
Tematyka:
  • abstrakt / liczby / słowa / obrazy
    bzdura? kliknij

Rodzaj:
A: ameri, B: bitewne, E: euro, F: fabularne, T: towarzyskie, W: wiedza/opinie
  • T | karcianki
    bzdura? kliknij

Elementy:
  • kartka do pisania / rysowania / książka
    bzdura? kliknij

  • karty
    bzdura? kliknij

Mechanizmy:
  • dwa atrybuty / dobierz i zagraj
    bzdura? kliknij

  • zdaj się na szczęście
    push your luck
    bzdura? kliknij

  • pozbądź się kart / elementów
    bzdura? kliknij

Tryb:
  • rywalizacja
    bzdura? kliknij

Kategorie:
    PLANSZEO: Gra imprezowa, Gra karciana, Zarządzanie ręką kart,
    BGG: Hand Management, Matching, Card Game, Party Game, Card Games: Shedding / Stops, Digital Implementations: Board Game Arena,
Instrukcja:
Mojo
stron: 8
można napisać ją łatwiej
Wymiary:
koszulki:
bzdura? kliknij

63 x 88 mm

Mogą się spodobać:

Day&Night

AB 0.0 Day&Night

Zobacz
Klink

AB 0.0 Klink

Zobacz
11. bierze!

AB 0.0 11. bierze!

Zobacz
Deductio

AB 0.0 Deductio

Zobacz
Kryptos

AB 0.0 Kryptos

Zobacz

© 2024-2025 jakaplanszowka.pl | Szablon graficzny: W3layouts