Każdego roku uczniowie szkoły magii w Kruczym Królestwie demonstrują swoje umiejętności. W ramach egzaminu końcowego młodzi adepci muszą dotrzeć do legendarnego zamku kruków. Droga usiana jest jednak licznymi niespodziankami i wieloma pułapkami. Tylko ci, którzy opanowali subtelną sztukę warzenia eliksirów oraz potrafią poruszać się po wędrujących wieżach i skutecznie rzucają zaklęcia, ukończą szkołę z wyróżnieniem.
W grze Wędrujące wieże poprowadzisz młodych czarodziejów do zamku kruków. Magowie mogą się poruszać pieszo albo za pomocą wędrujących wież. Gdy gracz uwięzi innego czarodzieja w wieży, jego kolba w magiczny sposób napełnia się eliksirem. Zwycięży ten, kto sprytnie wykorzysta nadarzające się okazje i jako pierwszy umieści wszystkich swoich czarodziejów w zamku.
Podczas rozgrywki uczestnicy starają się jak najszybciej umieścić wszystkich swoich czarodziejów w zamku kruków. Aby tego dokonać, będą poruszali się po okręgu: samodzielnie lub wykorzystując tytułowe wieże. W swojej turze uczestnik zagrywa dwie karty ruchu z ręki i rozpatruje ich efekty. W zależności od tego, jakie karty wybierze, będzie mógł przemieścić swój widoczny pionek czarodzieja lub dowolną wieżę o liczbę pól wskazaną na karcie. Jeśli ruch wieży zakończy się na polu albo na wieży z pionkami czarodziejów, zostają oni uwięzieni. Gracz, który uwięził w ten sposób jednego albo więcej czarodziejów, napełnia jedną ze swoich pustych kolb magicznym eliksirem. Eliksiry to niezwykle potężne substancje, które pozwalają na rzucanie czarów. W zależności od trybu gry dostępne są różne ich warianty, pozwalające dodatkowo przemieszczać czarodziejów lub wieże, zamieniać ich miejscami itp. Odpowiednio użyte, mogą znacząco pomóc nam w jak najszybszym dostaniu się do zamku, jednak liczba eliksirów, które możemy wykorzystać, jest mocno ograniczona! Gra kończy się w momencie, gdy ktoś napełni wszystkie kolby magicznym eliksirem i umieści swojego ostatniego czarodzieja w zamku kruków. Mamy zatem do czynienia ze sprytnym wyścigiem, w którym nieustannie przeszkadzamy sobie nawzajem.
P&A Games
SoloGram
SoloGram
© 2024-2025 jakaplanszowka.pl | Szablon graficzny: W3layouts
niech zostanie w kolekcji, można co jakiś czas zagrać (7 / 10)
Przygotowanie
Mimo prostoty pudełko jest dość spore, a to dlatego że zostało zaprojektowane do przechowywania złożonych dziewięciu tekturowych wież oraz jednej nieco wyższej (zamku kruków). Zatem po otwarciu czeka nas nieco składania, niemniej potem wszystko jest już gotowe do gry. Większy problem jest z figurkami i żetonami w 6 kolorach, które w domyśle miały chować się pod kolejnymi wieżami w przegródkach, a w praktyce wypraska ma szpary, więc latają po całym pudełku i się mieszają. Koniecznym rozwiązaniem jest dorzucenie woreczków. Samo przygotowanie trwa kilkadziesiąt sekund: to złożenie toru, umieszczenie wież na kolejnych polach, następnie czarodziejów (według limitów), umieszczenie stosu kart ruchu i wybranie kilku czarów dostępnych w rozgrywce. Instrukcja jest do zniesienia, natomiast kreska grafik i ogólnie rysunki są zdecydowanie w moim stylu - chociaż zastosowano raczej minimalistyczne podejście. Warto też wspomnieć o problemie z dodatkowymi kafelkami czarów. Opisy są jedynie na wytłoczce obok czaru i po wyjęciu kafelków wszystko się miesza.
Gra
Wędrujące Wieże to wyścig o familijnym charakterze. Każdy gracz ma do wykonania dwa zadania. Musi napełnić wszystkie swoje kolby eliksirem oraz dojść do zamku (który ucieka) wszystkimi swoimi czarodziejami. Na torze jest też 9 wież, które wędrują i mogą stawać jedna na drugiej. Przygniecenie czarodzieja wieżą pozwala wycisnąć z niego magię i napełnić kolbę (nie ma obaw, nic mu się nie dzieje). Natomiast wycelowanie w zamek i zakończenie ruchu czarodziejem na polu zamku spełnia pierwszy warunek. Ale przez to jest mniej czarodziejów w grze, dlatego warto napełniać kolby na początku rozgrywki. Żeby poruszyć czarodziejem lub wieżą dobiera się trzy karty ruchu i wykonuje dwie akcje. I na tym głównie polega trudność - należy dokładnie wycelować kartami ruchu w miejsce, gdzie chcemy się ruszyć. Nieco mogą nam pomóc dostępne czary, za które płacimy napełnionymi kolbami. Mam wrażenie, że te najlepiej sobie zostawić dostępne jak najdłużej. Wędrujące Wieże są bardzo przyjemną i spójną grą. Nie ma się wrażenia że coś zostało dodane na siłę, czy mechanicznie czy w elementach gry. Gra z uwagi na swoją prostotę pasuje jako fillerek, nadaje się dla dzieci, jest atrakcyjna tematycznie, a przesuwanie całego stosu wież czy negatywna interakcja przez schowanie w wieży czarodziejów przeciwnika daje sporo frajdy.